مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر از عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تسریع در احداث بیمارستان این شهر خبر داد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   محمد سعید سریری  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تسریع در احداث بیمارستان این شهر عزم جدی دارد.

وی گفت:زمین در نظر گرفته شده برای بیمارستان روانسر از دو قسمت موقوفه و منابع طبیعی تشکیل است که ۲۳ هزار متر مربع از آن موقوفه می باشد و با پیگیری تعدادی از خیرین محترم شهرستان در اسفند سال۱۳۹۶ قرار داد واگذاری با مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال حق اجاره زمین در دفتر اسناد رسمی تا سال ۱۴۰۱ منعقد گردید و قرار داد واگذاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر که مربوط به منابع طبیعی بود با پیگیری های انجام شده با اداره مسکن و شهرسازی در شهریور ماه ۱۳۹۷ منعقد و با مبلغ  ۳۳۰ میلیون  ریال از محل اعتبارات دانشگاهی به زمین قبلی الحاق گردید.

 
 وی اظهار داشت: پس از نشست های تخصصی ، برگزاری جلسات فشرده در ستاد دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری های مستمر ، تمامی مولفه های مورد نظر وزارت بهداشت در خصوص نقشه فاز یک و فاز دو بیمارستان تامین شده و نقشه به تایید این وزارتخانه رسیده که شامل سازه ، تاسیسات ، برآورد مالی و اسناد مناقصه است. 
 
سریری افزود : خوشبختانه وزارت بهداشت با افزایش تعداد تخت های بیمارستانی از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت موافقت کرده است.
 
 وی گفت : مبلغ ۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جهت اقدامات فنی و عمرانی شامل آزمایشات مکانیک خاک و تعداد ۸ گمانه جهت نمونه برداری خاک، عقد قرارداد با شرکت مشاور جهت طراحی سازه و معماری پلان و همچنین اخذ امتیازهای برق ، گاز ، آب و تلفن جهت ساختمان اداری بیمارستان از محل اعتبارات و درآمدهای دانشگاه علوم پزشكی هزینه شده است.
 
 سریری همچنین به مشکلات و موانعی که طی سال گذشته بر سر راه احداث این بیمارستان به وجود آمد پرداخته و افزود : تاخیر در روند انتقال سند زمین اهدایی و زمین منابع طبیعی ، ایرادات فنی زمین که شامل وجود شیب نامناسب ، تغییر کاربری کارگاه صنعتی ، انتقال پاسگاه پلیس راه و همچنین در دسترس نبودن امتیازات آب ، برق ، گاز و تلفن در محوطه زمین اهدایی ، از جمله مشکلاتی بود که خوشبختانه با همکاری و همدلی مسئولان استان ، شهرستان و دانشگاه مرتفع گردید.
 
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: جمعا مبلغ ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات وزارتی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ۴۰ میلیارد ریال مصوب سال ۱۳۹۷ جهت ساخت بیمارستان تخصیص داده شده است و وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمینه تامین مابقی اعتبار مورد نیاز پس از شروع پروژه قول مساعد داده است.
 
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به طور مستمر و بی وقفه پیگیر انجام مراحل قانونی برای احداث بیمارستان بوده است خاطر نشان کرد: درصورت عمل به تعهدات سازمان های مرتبط و صدور پروانه ساخت توسط شهرداری روانسر با توجه به آماده بودن اسناد مناقصه ، ظرف مدت یک هفته آگهی مناقصه بیمارستان در روزنامه های کثیر الانتشار جهت واگذاری به پیمانکار بیمارستان ساز درج خواهد شد.
 
 سریری اعلام کرد : احداث بیمارستان مقدمات و ملزوماتی چون داشتن مجوزهای مربوطه ، تهیه نقشه و زیر ساخت های لازم و تامین قطعی و رفع مشکل زمین و مسایل فنی مربوطه و... را نیاز دارد اما در سال ۱۳۹۴ بدون در دست داشتن و‌ تامین این نیازمندی ها دوبار اقدام به کلنگ زنی بیمارستان شده است
 
 وی تاکید کرد : این درحالی است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ زمین به نام ‌دانشگاه شده و در حال حاضر می توان با در دست داشتن کلیه مجوزها  و مستندات لازم ، نقشه و اعتبارات تخصیصی که لازمه شروع احداث هر پروژه ایست عملیات احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی  روانسر را تا پایان پاییز امسال با اطمینان آغاز کرد.

 

انتهای پیام/ز

تسریع در احداث بیمارستان روانسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.